Moje úvaha k “ energii na palubě „


Nazdar kolegové.

Když se na kopci probírala energie – respektive članek na PGWEB-u nevěnoval jsem tomu větší pozornost. Když se zmínky objevily i na našem fóru, článek jsem proentroval. Neměl jsem sílu vše číst.

Zde je pár mých poznatků:

1) Jakoukoliv power banku potřebuji jen pouze pokud mi nevystačí akumulátor na dobu letu.  Jak si večer dobijete je už na Vás. Řešení je víc.

2) Nejlepší řešení – pokud tedy nemáte kde dobíjet – se mi jeví koupit si náhradní akumulátor. Prostě si koupím 2-3 ks za pár kaček, doma všechny nabiju a prodloužený víkend řeším jen ranní výměnou akumulátoru. Žádné ztráty na měničích v gps / mobilu / a power bance.

3) No a pokud už tedy potřebujete další vehement na břiše, tak autor vynechal solární varianty. Ty existují i ve variantě s možností nabíjet je “ drátem „. Obecně se sluníčkem moc nelze počítat a levné socky mají pidičlánky co taktak vnitřní akumulátor dobijí, ale najdete i rozumější / dražší / řešení.

Uff.

  1. #1 Spy.Dr 16.05.2013

    Je to trochu jinak.

    Powerbanka váží třeba 300g komplet, takže o váze to moc není.
    Ve chvíli kdy člověk používá např mobil jako GPS, tak je docela fajn po 3 hodinách letu mít pořád plnou baterku. Navíc vyměňovat baterie v mobilech (zvlaště v těch nových, není zrovna praktický.

    Ad solární dobíjení:
    o tom se nezmiňoval, jelikož je odzkoušený, že je to nedostatečný, solar velikosti mobilu, kterej se ještě dá jakžtak vměstnat na pultík nedokáže dodávat tolik, kolik třeba mobily s GPS spotřebovávají.

    a motocyklovej aku je přehnanej :-) když koukneš na to kolik se dá vydolovat třea z 18650 článků…

    Musíš na to taky nahlížet tak, že celý je to hlavně pro nás, kteří používáme XCtrack, XCsoar, LK8000, nebo podobný lítací softy, který běžej na mobilech, autonavigacích, a věcech, který maj velký barevný displaye, který maj taky ale bohužel velkej odběr a proto je třeba je taky trochu přikrmit.

    Pro příklad můj mobil s 4,7″ displayem, na kterym mi při lítání běží XCtrack tak mi při domácím testování vydržel cca 5 hod. Jenže nutno vzít v potaz, že na kopec většinou nepřijedeš se 100% baterky a po dolítání bych telefon ještě rád používal. A co víc, kdo ví jestli zrovna nepoletim 150km FAI 8 hodin :-D že jo :-D

    Takže tak zase asi já no :-)

(nebude zveřejněn)

  1. Zatím žádné zpětné odkazy.